Innhold

  • All
  • Våre Medarbeidere

Prosjektmedarbeider og Ambassadør i KREM Anisa har en bachelor i ledelse og organisasjonsutvikling fra Høgskolen i Innlandet, og en mastergrad i økonomi og ledelse med markedsføring som hovedfelt. Hun er ung, en gledesspreder og en inspirerende drivkraft. Veien har ikke vært lett. Anisa vokste opp i Somalia uten skolegang, og kom...

Kommunikasjonsrådgiver og prosjektmedarbeider i KREM Lars har alltid hatt et sterkt samfunnsengasjement. Allerede som 13-åring, begynte han som ungdomspolitiker. Lars kom ut av skapet som homofil som 15-åring, og kjempet for at andre som ikke var helt A4 også skulle kunne føle seg stolt av å være seg selv. Han hadde...

- Behov for radikale grep Det er forventet at offentlig sektor skal være effektiv, omstillingsdyktig og innovativ for å sikre velferden i fremtiden. Men hva krever det egentlig å forene innovasjon og byråkrati? Skrevet av Anne-Kristine Tischendorf Jo flere som er i lønnet arbeid, jo bedre går Norge. Det er blant de viktigste...

Anne-Kristine er prosjekt- og prosessmedarbeider i KREM, og har en allsidig bakgrunn. Hun er utdannet danser og koreograf, og er også utdannet sosionom og har en Master i Internasjonal Velferds- og Helsepolitikk. I tillegg er hun frivillighetskoordinator i eldreomsorgen, og har tatt kurs i terapi, samtalekunst og psykososial førstehjelp.  Hun har også...

Etter flere år som leder i NAV ønsket Ann Kristin Tveøy å erfare hvordan velferdsapparatet ser ut fra samfunnsinnovatørenes ståsted. Hun søkte ett års permisjon for å jobbe med fag- og tjenesteinnovasjon hos KREM. Den 1. oktober går hun tilbake til det offentlige, og starter som NAV-leder i Bydel Sagene....

    Innovasjonsarkitekt og samfunnsinnovatør, gründer av KREM,Styreleder i Senter for Sosialt Entreprenørskap og Innovasjon,og i foreningen Asylet.   Hilde har mange års erfaring fra både privat og offentlig sektor. Siden etableringen av KREM i 2005 har hun vært med å skape og utvikle flere bærekraftige bedrifter, både i egen regi og sammen med andre. Hun...

Leder av interessepolitisk avdeling i KREM, prosjektleder i team, nestleder i styret, brobygger og administrasjonssekretær. Leni har en mangfoldig utdanning med kokkeskole, enkeltkurs på BI innen bedriftsøkonomi med blant annet; internregnskap, markedsføring, organisasjons- og arbeidsledelse og anvendt juss, Cand.mag i etnologi, semesteremner i museumskunnskap og latin, Brobyggermetodikk ved VID. ...

Vi har i mange år bistått kommuner med samskaping av nye løsninger i fag- og tjenesteutvikling. Vi erfarer at reell medvirkning skaper synergier mellom ansattes erfaring med tjenesteleveranser, og brukernes erfaring som tjenestemottakere. Resultatet er nytenkning. Tjenesteutvikling i denne sammenhengen er når ansatte har benyttet ideer, ressurser og verktøy på nye...

Samskaping er når to eller flere offentlig og private parter inngår i et likeverdig samarbeid, med mål om å; definere problemer designe nye løsninger implementere nye og mer effektive løsninger   (KS 2018) Vårt utviklings- og innovasjonsarbeid er basert på mobilisering av innbyggere for å bidra økt selvhjulpenhet. Det betyr at utviklingsarbeidet...

Den norske velferdsstaten utfordres i stadig økende grad til å finne kostnadseffektive løsninger. Dette fordrer en økt innovasjonsevne og -takt innad i offentlig sektor. Men det avhenger også av økt samspill med andre aktører og fagmiljøer. Vår erfaring er at disse løsningene finnes i skjæringspunktet mellom offentlig, frivillig og privat sektor...

Ungdommene på Solfjellshøgda i Bydel Nordstrand har siden i høst arbeidet iherdig med realisering av sine idéer og drømmer. En egen ungdomsklubb sto øverst på ønskelisten. Sommerfesten i juni 2018 samlet 125 beboere, og var startsskuddet for et omfattende samarbeid mellom beboere, nære naboer, ansatte og sosialentreprenører. Festen ble et tydelig bilde...

Rosanna Sevan ser på seg selv som en brobygger; mellom kulturer og mennesker, mellom offentlig sektor og næringslivet og mellom organisasjoner, sosiale entreprenører og enkeltpersoner. – Det skal så lite til for å bygge broer og tillit i samfunnet. Hils på den nye naboen, inviter inn på en kopp kaffe...

Share This